Projekt to metoda pracy, którą bardzo lubią uczniowie. Dzięki niej planują swoje działania, dają dowody swojej pomysłowości, oryginalności i zaradności, a do tego uczą się współpracy i odpowiedzialności za efekty, które podczas i po prezentacji dają poczucie zadowolenia i dumy. Tak też się stało na lekcjach języka w klasach 4b, 5b i 6a.
Uczniowie klasy 4b bardzo twórczo realizowali projekt pt. “Nasze pasje”. Najpierw przedstawiali swoje hobby w wersji plastycznej, a następnie podczas prezentacji opowiadali o swoich talentach, sukcesach i sposobach rozwijania pasji. Śmiało też przedstawiali plany związane z rozwojem swoich pasji. Uczniowie nie tylko mieli okazję współdziałania oraz wzajemnego poznania, ale także wglądu w swoje mocne strony.
Piątoklasiści oznaczeni literką “b” sprawdzali się w roli prezenterów pogody. Do tej pory taka rola wydawała się im niezwykle prosta, ale kiedy popracowali nad przygotowaniem map, zebraniem fachowego słownictwa i zredagowaniem konkretnego przekazu, zrozumieli, że to, co wygląda na proste, wymaga sporo pracy. I właśnie, żeby wyglądało na proste, musi być bardzo dobrze przygotowane.
Uczniowie klasy 6a przenieśli się podczas lekcji języka polskiego w świat nowoczesnych technologii ukazany w powieści R. Kosika “Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi”. Wykonali – różnymi technikami – wynalazki wykorzystywane przez bohaterów książki, m.in. latalerz, cybermuchę, penetrator, pełzacz czy hopsasy. Jeśli nie znacie takich urządzeń, polecamy obejrzeć zdjęcia. Każdy z wynalazków został zaprezentowany nie tylko z wyglądu, ale także od strony użycia w literaturze i ewentualnie w życiu.
Praca metodą projektu przynosi wiele radości, a taką formę nauki przez zabawę wszyscy lubią najbardziej.