29 maja w naszej szkole odbył się Dzień Matematyki. W tym dniu lekcja matematyki w każdej klasie była inna niż zwykle. Na ławkach nie było podręczników i zeszytów, ale każdy uczeń doskonalił swoje umiejętności matematyczne.
Czwartoklasiści i piątoklasiści układali tangramy. Tangram to układanka złożona z siedmiu elementów, które powstały przez rozcięcie kwadratu. Poszczególne elementy to figury geometryczne: trójkąty, kwadrat i równoległobok. Celem łamigłówki jest ułożenie obrazka z posiadanych figur na podstawie kształtu jego konkurów. Tangramy uczą logicznego myślenia, zmuszają do poszukiwania nietypowych rozwiązań a przede wszystkim rozwijają wyobraźnię przestrzenną.
Część uczniów podjęła wyzwanie złożenia kilkakrotnie kartki papieru tak, aby jednym prostym cięciem ze środka wyciąć kwadrat, prostokąt lub trójkąt.
W starszych klasach uczniowie budowali modele szkieletowe brył geometrycznych i tworzyli origami. Z drewnianych patyczków i plasteliny powstawały graniastosłupy, ostrosłupy i inne wielościany. Origami to sztuka składania papieru. Uczniowie rozwijali sprawność manualną i orientację przestrzenną podczas tworzenia prostych papierowych modeli zwierząt.
Dzień Matematyki był świetną okazją zarówno do dobrej zabawy, jak i utrwalenia zdobytej wiedzy i umiejętności. Uczniowie integrowali się, pracując w zespołach lub próbowali swoich sił samodzielnie.
Galeria
Renata Latoch